مجموعه آرت آسفالت شما را به خرید بهترین محصولات تامین قطعات و تجهیزات کارخانه آسفالت دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

انواع پنجه بازویی میکسر کارخانه آسفالت

آنچه در این مقاله می خوانید...

بهترین جنس پنجه و بازوییپنجه بازویی چدن خاکستریپنجه بازویی داکتیل

انواع پنجه بازویی میکسر کارخانه آسفالت در انواع ظرفیت و طرح های مختلف کارخانه آسفالت تولید و عرضه میگردد. پنجه بازویی ها بر اساس طول بازویی ، نوع اتصال پنجه که منظور از آن تعداد و جهت سوراخ های روی بازویی جهت بسته شدن پنجه بوسیله پیچ و مهره می باشد.

و دیگر مشخصه نوع اتصال به شفت چهار تراش میکسر دسته بندی میگردند .پنجه بازویی میکسر کارخانه آسفالت در دو نوع چپ و راست و بغل تراش و وسط بند ریخته گری و عرضه میشوند.

 

بهترین جنس پنجه و بازویی

پنجه و بازویی میکسر کارخانه آسفالت بدلیل موقعیت قرار گیری و کاربرد مورد نظر به شدت در معرض سایش و فشاور نیروی ناشی از عمل میکس سنگدانه ها و قیر قرار دارد.

بر  اساس نوع مصالح هر منطقه ، ممکن است میزان خورندگی و سایش کمتر یا بیشتر باشد و این موضوع مهم یاداوری کننده اهمیت زیاد تعیین متریال مناسب جهت ساخت پنجه بازویی ها میباشد.

عدم توجه کافی به جنس پنجه و بازویی میکسر بدلیل شرایط کاری و قرار گیری در میکسر کارخانه آسفالت ، ازلحاظ زمان  تعمیر و سختی تعویض پنجه بازویی ها میتواند مدت زمان و تعویض زیادی را به مالکین کارخانه آسفالت تحمیل نموده و خسارات آن بمراتب بسیار بیشتر از اندک هزینه خرید جنس و متریال مناسب خواهد بود.

پنجه بازویی چدن خاکستری

قبل از بررسی پنجه بازویی چدن خاکستری بهتر است در مورد چدن خاکستری بگوییم که

خواص مکانیکی چدن‌ های خاکستری به ترکیب شیمیایی و سرعت زمان انجماد بستگی دارد. آهنگ انجماد اثر مستقیم بر اندازه، شکل و نحوه توزیع گرافیت در چدن خاکستری دارد. مدت زمان سرد کردن پس از انجماد مشابه با عملیات حرارتی عمل می‌ کند. بنابراین، مدت زمان سرد کردن پس از انجماد کنترل ‌کننده زمینه است که در نهایت فریتی یا پرلیتی باشد.

کربن و سیلیسیوم از مهم‌ ترین عناصر آلیاژی‌ بوده که خواص مکانیکی چدن خاکستری را تعیین می‌ کنند. به ‌طور کلی، هرچه کربن معادل کاهش یابد استحکام چدن خاکستری افزایش می‌ یابد. اثر کربن معادل و اندازه مقطع (قطعه) بر استحکام کششی چدن خاکستری در شکل زیر آمده است. وقتی استحکام کششی بیشتر از psi ۵۰۰۰۰ لازم است، به جز در قطعات نازک، عناصر آلیاژی مانند کروم، نیکل یا مولیبدن باید اضافه شود. برای افزایش استحکام چدن خاکستری، می ‌توان از عملیات حرارتی با سرد کردن سریع و بازپخت نیز استفاده کرد.

خلاصه موضوع اینست که بطور عامیانه جنس چدن خاکستری را میتوان یک جنس ضد سایش عنوان نمود که در مبحث پنجه بازویی میکسر کارخانه آسفالت عموما مناسب ساخت پنجه ها می باشد.

پنجه بازویی میکسر

پنجه بازویی داکتیل

 

 اين چدن را گاهي به نام چدن نشکن نيز مي شناسند. در چدن داکتيل گرافيت به جاي پولک هاي جداگانه به صورت کره يا گويچه ظاهر مي شود. اين شيوه انجماد با افزودن مقداري اندک از منيزيم به چدن مذابي با ترکيب شيميايي مناسب به دست مي آيد.

چدن پايه ازلحاظ دارا بودن بعضي عنصرهاي فرعي که مانع تشکيل گرافيت کروي مي شوند، محدوديت زيادي دارد

    زياد بودن مقدار کربن و سيليسيم در چدن داکتيل از لحاظ فرايند ريخته گري مزايايي در بر دارد ، اما ساختار گرافيت بر خواص مکانيکي تأثير جزئي مي گذارند.

رابطه تنش کرنش در چدن داکتيل همانند چدن چکش خوار خطي است و اين نوع چدن گستره وسيعي از استحکام تسليم را ارائه مي کند و همان گونه که از نام آن بر مي آيد داکتيل است.

قطعات ريختگي چدن داکتيل در گستره وسيعي از ابعاد مختلف ومقاطع گوناگون, از بسيار نازک تا بسيار ضخيم, توليد مي شوند.

  با توجه به مطالب بالا در می یابیم که استفاده از بازویی میکسر با جنس چدن داکتیل امری ضروری و اجنتاب آور است.پنجه بازویی میکسر کارخانه آسفالت

مجموعه آرت آسفالت شما را به خرید بهترین محصولات تامین قطعات و تجهیزات کارخانه آسفالت دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

[WPSM_COLORBOX id=1374]

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید