مجموعه آرت آسفالت شما را به خرید بهترین محصولات تامین قطعات و تجهیزات کارخانه آسفالت دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

مرکز خرید و فروش سبد و کیسه های بگ فیلتر

آنچه در این مقاله می خوانید...

قیمت انواع بگ فیلتر در ابعاد مختلفتولید کننده و تامین کننده شیر های برفی بگ فیلترفروش بگ فیلترهای مرغوب با یکسال گارانتیبگ فیلتر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بگ فیلتر یا همان غبارگیر کیسه ای، وسیله ای است که در فیلتراسیون صنعتی کارخانجاتی مثل سیمان، گچ و … بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. این سیستم تصفیه، به منظور جداسازی ذرات گرد و غبار و همچنین بعضی از گازهای آلاینده از هوا، کاربرد دارد. با توجه به نیاز همیشگی و مبرم به هوای پاک، از ملزومات صاحبان کارخانه، خرید بگ فیلتر مناسب است. مرکز خرید و فروش سبد و کیسه های بگ فیلتر

قیمت انواع بگ فیلتر در ابعاد مختلف

قیمت انواع بگ فیلتر در ابعاد مختلفانواع بگ فیلتر بر اساس نحوه کارکرد، عبارت اند از:

  • تکانی
  • صوتی
  • جریان معکوس
  • پالس جت

در بگ فیلتر تکانی، به وسیله ی میله ای که به کیسه متصل است، عمل تکاندن کیسه، به صورت مکانیکی انجام می شود. در زمان پاکسازی هم هیچ گاز غبار آلودی نباید عبور کند.

در نوع جریان معکوس، جریان هوا از اجزای اصلی سیستم است. وقتی ذرات غبارآلود هنگام عبور از کیسه روی سطح داخلی آن جمع می شوند، با وارد شدن جریان هوایی معکوس به آن، غبارات به داخل هاپر می ریزند. در حین عمل پاکسازی با ورود جریان هوای غبارآلود، کیسه به حالت اولش برمی گردد.

در حالت پالس جت، از جریان هوایی با فشار خیلی زیاد، به منظور پاکسازی ذرات از کیسه استفاده می کنند. در این روش، با وارد کردن شوک ناگهانی هوا، موج انبساطی در الیاف کیسه ایجاد شده و باعث جداشدن ذرات از کیسه می شود.
زمان اعمال این شوک، خیلی پایین است. به خاطر همین پاکسازی و ادامه فرآیند به طور پیوسته ادامه می یابد. فقط باید شوک اعمال شده به قدری قدرتمند باشد تا موجب ریزش غبارات از کیسه شود.

از روش های دیگری که معمولا کمتر از آن استفاده می شود، پاکسازی به وسیله ی امواج صوتی است. در این روش با ایجاد فرکانس صوتی پایین، کیسه فیلتر تکانده می شود.
این روش چندان اطمینان بخش نیست. به خاطر همین هنگام استفاده از این روش، از روش های دیگر پاکسازی هم کمک می گیرند.

قیمت بگ فیلتر در هر نوعی، به اندازه و جنس قطعات به کار رفته در آن و همچنین قدرت پاکسازی اش، بستگی دارد.

تولید کننده و تامین کننده شیر های برفی بگ فیلتر

در حالت کلی اجزای تشکیل دهنده ی سیستم های فیلتراسیون، شامل این موارد است:

  • شیر برقی
  • کیسه ها
  • باکس فیلتر
  • سبد
  • ونتوری
  • تابلو کنترل
  • جرقه گیر
  • روتاری ولو
  • اسکورو کانوایر
  • فن سانتریفیوژ

شیرهای برقی که در بگ فیلتر ها استفاده می شود، معمولا به صورت دیافراگمی بوده و بدنه آلومینیومی دارند.

دستگاه بگ فیلتر، برای پالایش و پاکسازی انواع غبارات، با هر اندازه ای، حتی به اندازه کمتر از یک میکرون هم جواب می دهد.

این سیستم فیلترینگ هوا، اگر مطابق با نیاز و شرایط محل استفاده، طراحی شود، بهتر جواب می دهد. چرا که در هر صنعتی، تراکم و اندازه ذرات آلوده یکسان نیست. به همین خاطر، سطح و حساسیت فیلتراسیون متفاوت خواهد بود.

شرکت های سازنده بگ فیلتر، حهت تکمیل خدمات خود، اغلب به تولید تمام تجهیزات فیلتراسیون می پردازند. با این کار، ارتباط و کارایی بین قطعات را بهتر می توانند حفظ کنند.

فروش بگ فیلترهای مرغوب با یکسال گارانتی

فروش بگ فیلترهای مرغوب با یکسال گارانتیبگ فیلتری مرغوب است که جنس تمام قطعاتش خوب و متناسب با شرایط انتخاب شود. سبد های فیلتر، معمولا از جنس مس، استیل و گالوانیزه ساخته می شوند. شکل این سبد ها به صورت استوانه، و بسته به نوع فیلتر، یک تکه یا دو تکه می باشند.
این قطعه چون مانند قفس می باشد، به قفس فیلتر نیز معروف است. پس از ساخت و اتمام مراحل جوشکاری، روی سبد با گالوانیزه سرد و یا رنگ های الکترواستاتیک پوشش داده می شود.

تنها عاملی که می نواند موجب اختلال در بگ فیلتر ها شود، دمای گاز های ورودی به داخل کیسه هاست. خوشبختانه امروزه با تولید الیاف هایی با مقاومت بالا در صنعت نساجی، این مشکل برطرف شده است. به طوری که دامنه تحمل کیسه ها، از ۲۰۰ درجه سانتی گراد نیز بالاتر رفته است.
در کل جنس و شکل کیسه و چگونگی تکاندن آن توسط بگ فیلتر، در میزان کیفیت پاکسازی تاثیر گذار است.

جنس کیسه می تواند از الیاف پلی استر، فایبرگلاس، پلی پروپیلن، نومکس، پلی آمید، آکریلیک، تفلونی و نایلونی باشد. در کوره های مواد خامی مثل سیمان که دما زیاد است، جنس پارچه استفاده شده در کیسه، معمولا از فایبرگلاس با پوششی خاص، انتخاب می شود، تا بتواند دمای حدود ۲۶۰ را تحمل کند.
در کل جنس کیسه بر حسب نوع گاز، دما و غلظت آلاینده ی ورودی به آن تعیین می شود.

با وجود بهبود در تهیه ی کیسه های با تحمل دمایی بالاتر از قبل، گاهی دمای گاز ورودی به کیسه، از آستانه تحمل کیسه هم می تواند بالاتر باشد. در صورت برخورد این گازها با کیسه، دیگر کیسه کارایی خود را از دست می دهد.
به خاطر همین جهت جلوگیری از این مشکل، قبل از ورود گاز، با استفاده از سیستم های خنک کننده، دمای گاز را پایین می آورند، تا کیسه آسیبی نبیند. 

بگ فیلتر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بگ فیلتر صنعتی در صنایع مختلفی چون تولید ظروف چینی، کاشی، سیمان، پودر های میکرونیزه، فولاد و … به کار می رود. چرا که در این کارخانجات، گرد و غبار زیادی تولید می شود. اگر این غبارات و گاز ها به صورت مستقیم وارد هوای آزاد شود، موجب آلودگی و بیماری می شود. 

استفاده از بگ فیلتر در پاکسازی ذرات، نه تنها بهتر جواب می دهد، بلکه به لحاظ اقتصادی، مقرون به صرفه است.

نحوه کارکرد این دستگاه های غبارگیر، به این صورت است که ابتدا هوای آلوده ی موجود در کارخانه، به سمت هاپر دستگاه هدایت داده می شود. سپس با کاهش سرعت جریان هوا، هوای آلوده از تمامی کیسه های عمودی موجود در سیستم، عبور می کند. با این کار هوای خروجی از کیسه ها پاک شده و از طریق محفظه خروجی دستگاه خارج می شود. 
ذرات گردو غبار و گازهای آلوده ی دیگری که هنگام عبور از کیسه ها، بر روی آنها نشسته بودند، به صورت اتوماتیک، با ریخته شدن به هاپر پایینی فیلتر، از روی آن ها پاکسازی و جمع آوری می شوند. 

البته این را هم بگوییم که در حالت کلی تمیز کردن کیسه ها به دو صورت آنلاین و آفلاین، صورت می گیرد. در روش آنلاین محفظه از مسیر گاز خارج نشده و همان جا تمیز می شود. ولی در روش آفلاین، محفظه از آنجا جدا شده و پس از انجام مراحل پاکسازی، دوباره در مسیر قرار می گیرد.
ولی به حالت جزئی تر کیسه ها به سه روش پالس جت یا هوای فشرده، هوای معکوس و مکانیکی تمیز می شوند. علت نام گذاری مختلف بگ فیلتر ها هم، به خاطر تفاوت در همین عملکرد است.

مجموعه آرت آسفالت شما را به خرید بهترین محصولات تامین قطعات و تجهیزات کارخانه آسفالت دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

[WPSM_COLORBOX id=1374]

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید